Van Ginkel

9 dingen waarmee je rekening moet houden wanneer je een nieuwe kantoor ruimte uitzoekt

Geplaatst op

Of het bedrijf nu groot of klein is, het kiezen van de juiste werkplek kan ontmoedigend zijn. Er is veel om rekening mee te houden, van het begrijpen hoeveel ruimte je nu en in de toekomst nodig hebt, tot de faciliteiten, de locatie, de kosten en de duur van de huurovereenkomst. Er zijn genoeg dingen om rekening mee te houden. Om het minder overweldigend te maken, hebben we deze lijst met 10 dingen samengesteld waar met dingen waar je rekening mee moet houden bij de keuze van je nieuwe kantoorruimte.

1.      Locatie

De locatie moet één van de hoogste prioriteit zijn wanneer je een nieuwe kantoorruimte kiest. Een goede locatie is handig voor je team, maar ook voor je klanten. De nabijheid van zaken als openbaar vervoer, parkeren, eten en voorzieningen, maar ook groen, zijn belangrijke factoren voor een moderne werkplek. De andere overweging bij de keuze van de locatie is hoe dicht je bij de concurrenten en partners bevindt. Je wilt het bedrijf positioneren in de nabijheid van je partners maar ook van je concurrenten, zonder extra concurrentie te creëren.

2.      Ontwerp

Het ontwerp van het gebouw, maar ook de esthetiek binnen je werkruimte is een belangrijke overweging. Design heeft een impact op imago en reputatie in de markt, van medewerkers tot klanten en stakeholders. Bij het plannen van het juiste ontwerp voor uw kantoor is het belangrijk om na te denken over zowel functionaliteit als visuele aantrekkingskracht. Het is een plek van zaken, maar het is ook een plek waar medewerkers een groot deel van hun week doorbrengen, dus het moet comfortabel zijn en toch een professioneel imago aan de bezoekers weergeven.

3.      Faciliteiten

Er zijn veel opties voor faciliteiten voor kantoorgebouwen, dat het belangrijk is om je te concentreren op wat jouw bedrijf echt nodig heeft. Het woord faciliteit is een ruim begrip, het kan variëren van gedeelde vergaderruimtes, tot cafés tot een buitenruimte, tot openbare Wi-Fi. Zorg ervoor dat je gaat kijken wat jouw kantoorgebouw nodig heeft en wat het niet nodig heeft.

4.      Gedeelde vergaderruimte

Als je nog steeds aan het afwegen bent hoeveel kantoorruimte je nodig hebt, kan een gebouw met gedeelde vergaderfaciliteiten een goede optie zijn. Gedeelde toegang bij dit soort faciliteiten kan kosten besparen. Ook een voordeel is dat veel van deze gemeenschappelijke vergaderruimten zijn voorzien van de modernste technologie en personeel om klanten te begroeten.

5.      Wellness

Faciliteiten voor werknemers om tijd te nemen om te sporten en op te laden zijn ook erg belangrijk. Zoek een gebouw met goede sportfaciliteiten, zodat medewerkers tijdens de lunchpauze kunnen fietsen, lopen, rennen, of sporten.

6.      Parkeren

Parkeren blijft een belangrijke overweging. De meeste bedrijven hebben toegang tot een dichtbij zijnde parkeergelegenheid nodig voor senior teamleden, maar ook voor klanten die op bezoek komen. Naast de parkeergelegenheid op het terrein, moet worden overwogen om klanten, bezoekers en medewerkers toegang te geven tot de nabijgelegen parkeergelegenheid.

7.      Ruimte om te groeien

Hoewel het moeilijk kan zijn om precies te weten hoeveel ruimte het bedrijf in de loop van de tijd nodig kan hebben, is het van cruciaal belang om een kantoor te zoeken dat ruimte heeft om met het bedrijf mee te groeien. Flexibiliteit is essentieel, dus zoek naar ruimte waar je eventueel kunt uitbreiden of ga voor een huurperiode die je in staat stelt om het kantoor te verlaten als dat nodig is.

8.      Veiligheid

Zorg er natuurlijk ook voor dat het kantoor aan alle aspecten veilig is. In de situatie van brand moet iedereen snel het gebouw kunnen verwijderen. Zorg dat het gewicht van het kantoor niet de draagcapaciteit overschrijdt. En zorg ervoor dat er een esd vloer is gelegd in het geval er veel elektrische apparaten aanwezig zijn in het kantoor.

9.      Neem de tijd

De tijd nemen om het juiste kantoor voor het bedrijf te kiezen is ook heel belangrijk. Het is een grote beslissing die van invloed zal zijn op bijna elk aspect van het bedrijf, van personeel tot klanten tot productiviteit. Voel je niet gehaast of onder druk gezet en zorg ervoor dat je je huiswerk hebt gedaan om de diensten en faciliteiten te identificeren die het bedrijf nodig heeft.

Gerelateerde berichten

Hoe onderhoud ik een tennisbaan?

Laten we houden wat we hebben. Een tennisbaan onderhouden is een vak apart. Natuurlijk kun je er ook zelf mee aan de slag, maar uitbesteden kan ook....

Lees meer

Over ons

Contactgegevens

Via info @ domein.nl neem je eenvoudig contact met ons op. We beantwoorden je vragen zo snel mogelijk.

© 2024 Alle rechten voorbehouden