Mensen komen vaak niet zomaar naar een beurstand toe. Je met echt je best doen om er iets goeds van te maken. In deze blog geven we je een aantal tips waarmee jij een volle beursstand weet te trekken. Kies onder andere voor een beursstand met een aansprekende beurswand, die op maat gemaakt kan worden door Beurswand.nl. Lees snel verder en ontdek de mogelijkheden

Persoonlijke uitnodiging

Wat goed werkt is mensen persoonlijk uitnodigen om deel te nemen aan de beurspresentatie van je bedrijf. Als je dit combineert aan een hapje en een drankje zul je bezoekers snel converteren in klanten. Je moet ze overtuigen van de waarde van je bedrijf. Door mensen persoonlijk uit te nodigen zullen ze zich gewaardeerd voelen en ook eerder een persoonlijke connectie met je bedrijf hebben.

Sociale media

De techniek van tegenwoordig zorgt voor veel nieuwe mogelijkheden. Sociale media biedt de mogelijkheid om veel mensen tegelijkertijd aan te spreken. Vooral video is een geschikte manier om mensen direct aan te spreken. Door een event online aan te kondigen, kun je hier veel mensen op attent maken.

E-mail

Sinds jaar en dag zijn e-mails een beproefde manier om mensen te bereiken. Een e-mailcampagne is een sterk marketinginstrument, want ze stimuleren verkoop en zorgen persoonlijke interactie. Zorg wel voor een persoonlijke aanhef. Stuur alleen een e-mail naar een database met klanten die echt baad hebben bij de e-mail. Met deze methode is het ook leuk om in te spelen op speciale dagen, zoals feestdagen. Vergeet niet om het de klant makkelijk te maken, deze moet niet te veel handelingen moeten doen.

Huiselijke sfeer

Je maakt ideeën en producten toegankelijk door ze in een huiselijke sfeer te presenteren. Als voorbeeld kun je denken aan meubels of lampen. Wanneer je die presenteert op een beursstand met de looks van een woonkamer, dan hebben je bezoekers de mogelijkheid om een beeld te krijgen hoe ze ongeveer zouden staan in hun eigen woning.

Magisch

Niets werkt zo aantrekkelijk als een magische beurstand. Een act met een magisch aspect waar de mensen hun vinger niet achter kunnen krijgen. Als je dit weet te koppelen aan je bedrijfsactiviteiten, heb je een sterke combinatie in handen.

Interactief

Sinds de late jaren ’90 zien we een ontwikkeling in beursland waarbij het internet steeds meer een rol begint te spelen. Interactieve elementen zijn niet meer weg te denken bij je beursstand. Een beurswand met schermen waarop bezoekers informatie kunnen opvragen, films kunnen zien over je bedrijf en uitleg kunnen krijgen via tekst en gesproken woord, is een schitterende manier om jezelf te presenteren. Door interactieve elementen op je beursstand raken je bezoekers geëngageerd met je bedrijf en producten.

Conclusie

Het is belangrijk om klanten vooraf aan de beurs persoonlijk te benaderen, dit kan tegenwoordig op verschillende manier gedaan worden. Wanneer je producten op de beurs presenteert is het leuk om dit in een persoonlijke sfeer te doen. Zo krijgen klanten een goed gevoel bij je bedrijf en producten en kunnen ze zich een beeld vormen, hoe een product bij hun in huis zou staan.